Informace pro spotřebitele

Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb (dále jen „spotřebitelský spor“) u orgánu pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů s výjimkou smluv uzavřených:

Spotřebitelem je dle zákona o ochraně spotřebitele jen fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého podnikání.

Pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb byla jako tzv. pověřený subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů dle §20f zákona o ochraně spotřebitele dne 5. 2. 2016 Ministerstevem průmyslu a obchodu České republiky pověřena Česká advokátní komora. Internetová stránka tohoto pověřeného subjektu je www.cak.cz.

V případě sporu mezi spotřebitelem a advokátem, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, je právě Česká advokátní komora věcně příslušným orgánem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb.

Výkonem mimosoudního řešení těchto spotřebitelských sporů je pověřena smírčí komise České advokátní komory, přičemž administrativní podporu bude poskytovat kontrolní oddělení České advokátní komory. Pro účely mimosoudního řešení spotřebitelských sporů se přiměřeně použije usnesení představenstva České advokátní komory č. 2/1998 Věstníku (advokátní smírčí řád).